Szanowni Państwo, dziękujemy bardzo za ogromne zainteresowanie. Niestety musimy ogłosić,że tymczasem lista warsztatowa na Gyrokinesis 4 czerwca jest już zamknięta. Mamy nadzieję,że Wojtek Mochniej jeszcze powróci do nas z Gyrokinesis!

4 czerwca 2018, godzina 20.15 - 21.15  prowadzenie Wojciech Mochniej


Osoby zainteresowane udziałem w zajęciach  prosimy o przysłanie zgłoszenia mailowego na adres centrumruchu@ck.lublin.pl, podając w treści maila imię i nazwisko zgłoszonego uczestnika, kontaktowy numer telefonu oraz nazwę zajęć.
Przed wysłaniem zgłoszenia prosimy o zapoznanie się z regulaminem Centrum Ruchu, dostępnym na stronie www.ltt.art.pl
Koszt udziału - 30 zł; dla uczestników zajęć Centrum Ruchu - 25 zł.
Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.


Gyrokinesis® to metoda pracy z ciałem stworzona w latach 70 XX w przez węgierskiego tancerza,choreografa Juliu Horvatha, łącząca  w sobie elementy  jogi,tańca, gimnastyki i tai-chi.
Metoda ta angażuje w ciele  wszystkie  stawy i mięśnie w delikatny oraz ożywczy sposób. Poprzez rytmiczne, spiralne i falujące ruchy, kręgosłup  zostaje wprawiony w ruch. Wysyłane zostają fale krążenia przez narządy wewnętrzne i wszystkie inne tkanki  dotleniając jednocześnie krew i pobudzając system nerwowy.
Siedem podstawowych ruchów kręgosłupa jest podstawą wszystkich połączeń stawowych: zginanie do przodu / rozciąganie do tyłu, zginanie boczne w prawo / w lewo, ruch obrotowy w prawo / w lewo i ruchy okrężne. Synchronizacja tych ruchów z odpowiednimi wzorami oddechowymi przyczynia się do głębokiej stymulacji sił życiowych w ciele. Organizuje ruchy w harmonijny sposób podobny do tańca. Ciało i umysł są ponownie kształcone, by poruszać się płynnie, relaksując się, zarówno z elegancją jak i siłą. W rezultacie cały organizm zostaje wzmocniony, co prowadzi do poprawy zdrowia i witalności.
Trening Gyrokinesis przeznaczony jest dla ludzi w każdej grupie wiekowej, bez względu na kondycję.


Wojciech Mochniej
- tancerz, choreograf, pedagog. Urodzony i wychowany w Lublinie. Obecnie mieszka i pracuje w Kanadzie, gdzie prowadzi swój zespół.
W latach 1991-1994 był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca. W 1994r. Współpracował z artystami takimi jak: Anna Sokolow, Talley Beatty, Mark Haim, Stephanie Skura oraz Risa Jaraslow. Brał udział w produkcjach Alpo Aaltokoskiego (Finlandia), Avi Kaisera (Belgia/ Izrael), Pauli Ross, Davidy Monk i Darcy McGehee (Kanada). Jako artysta improwizujący współpracował i uczył się u Ray Chunga, Chrisa Aikena, Davida Dorfmana oraz Martina Keougha.  
Wspólnie z Melissą Monteros założył Gdański Teatr Tańca oraz Gdańską Szkołę Tańca Współczesnego (1994-2001). W 2002r. GTT zmienił nazwę na W&M PHYSICAL THEATRE. Pracując nieprzerwanie (przez ponad dwadzieścia lat ) zespół występował w min. w Austrii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce oraz Kanadzie, gdzie teraz mieści się jego siedziba.
Jego prace solowe były prezentowane min.w Calgary, na Festiwalu “Full Moon Dance” w Finlandii, w Teatrze Narodowym w Warszawie oraz w wielu ośrodkach tańca w Polsce. Mochniej był artystą rezydentem w Bruckner Conservatory (Austria) oraz na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Stworzył choreografię w polskiej edycji „You can dance”. W Calgary był członkiem Theatre Junction Company of Artist oraz gościnnym nauczycielem zespołu Decidedly Jazz Danceworks.
Magazyn „Dance Europe” nagrodził jego solową pracę „Just po prostu” jako najlepszy performance w kategorii „Male Dancer”.
Otrzymał nagrodę miasta Gdańska i Lublina za zasługi dla tańca współczesnego w Polsce.


Mochniej jest nie tylko tancerzem i choreografem, ale także wykładowcą na Uniwersytecie Calgary  na Wydziale Tańca. Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego, choreografii, dance and the camera, improwizacji, performance i repertuaru. Jako profesjonalny artysta tańca z międzynarodowym doświadczeniem, działający na scenie kanadyjskiej i europejskiej, Mochniej przyczynia się do poszerzania perspektywy swoich studentów w zakresie tańca współczesnego. Posiada bardzo wysokie wymagania odnośnie poświęcenia, zaangażowania i rozwoju swoich podopiecznych jako tancerzy. Głęboko wierzy w efektywność stawiania wyzwań, podejmowania ryzyka oraz przekraczania granic komfortu.